Kayısı, badem, erik, şeftali ve kiraz ağaçlarında yaprak delen hastalığına karşı mücadele edilmesi gerektiği ifade edilirken, çiçeklenme dönemindeki kirazlarda monilya hastalığına karşı acil önlem alınması istendi.
Ayrıca kayısı ve şeftali bahçelerinde şeftali filiz güvesine, ayva, elma ve armut ağaçlarında ise ateş yanıklığı hastalığına karşı ilaçlama yapılması gerektiği bildirildi.

Yetkililer, ilaçlamalarda hava şartlarının dikkate alınmasını, arıların zarar görmemesi için uygulamaların akşam saatlerinde yapılmasını ve yalnızca onaylı ürünlerin kullanılmasını önerdi.
Üreticilere, verim kaybı yaşamamak için bahçelerini düzenli kontrol etmeleri ve zamanında müdahale etmeleri çağrısı yapıldı.




