05 Ocak 2020 Pazar 10:23
Memur ve emekli maaş zammı belli oldu! En düşük memur maaşı 4 bin lira...
banner551

Milyonlarca memur ve emeklinin beklediği 2020 zambelli oldu. Memur maaşları yüzde 5.5, emekli aylıkları da yüzde 6.5 zamlandı. En düşük memur maaşı 4 bin liraya yükselirken en düşük memur emekli aylığı 2 bin 661 liraya çıktı

Enflasyon oranından kaynaklı ilave artışla birlikte aile yardımı ödeneği dahil en düşük memur maaşı 3 bin 747 liradan 4 bin liraya, en düşük memur emekli aylığı ise 2 bin 523 liradan 2 bin 661 liraya çıktı.

Hazine ve Maliye Bakanlığı’ndan edinilen bilgiye göre, kamu görevlileri ve emeklilere yapılan zamlar belli oldu.

Bu yıl için kamu görevlilerinin mali ve sosyal haklarında yapılan artışlar, Kamu Görevlileri Hakem Kurulu Kararı ile belirlenmişti.

Ocak ayından geçerli olmak üzere kamu görevlileri ile memur emeklilerinin tamamının aylık ve ücretlerinde yüzde 4 oranında artış öngörülmüştü.

SSK VE BAĞ-KUR EMEKLİLERİNE DE ZAM

Geçen yılın ikinci 6 aylık döneminde enflasyon yüzde 6.50 seviyesinde gerçekleşti. Bu enflasyon oranından kaynaklı olarak ilave yüzde 1.49 artışla birlikte kamu görevlileri ve memur emeklilerinin aylık ve ücretlerinde ocak ayından geçerli olmak üzere toplamda yüzde 5.49 artış yapıldı. Aynı dönemde SSK ve Bağ-Kur emekli aylıklarında ise yüzde 6.50 artış sağlandı.

Bu çerçevede aile yardımı ödeneği dahil en düşük memur maaşı 3 bin 747 liradan 4 bin liraya, en düşük memur emekli aylığı 2 bin 523 liradan 2 bin 661 liraya yükseldi.

Son Güncelleme: 05.01.2020 22:51
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Melih 2020-01-05 16:43:27

Memurlara zam çok asgari ücretliye zam yok asgari ücretininse memur gibi maaş alması gerekir

Misafir Avatar
Erkan 2020-01-07 19:19:02 @Melih

Asgerinin açılımı en düşük statü demek bir memur yıllarca çalışıp sınavla bir yere giriyor sen hiç bir sınava girmeden iş buluyorsun bide memurla aynı parayı almak istiyorsun. Önce söylediğini düşün sonra konuş bence

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
adıbir 2020-01-06 00:15:58 @Melih

Bir memur gibi maaş alirsa nerde bu devlet diye anirirsiniz ? Ayriminizda bir zahmet olsun, siz ev sahibi olurken memur yoksullukla mucadele edip ogrenci olmaya sinavlara girmeye calisiyor . Muhendise duzgun para vermiyor kalkmis birde sesi siz cikartiyorsunuz . memurda gine sizden fazla almak zorunda olacak . vicdan degilde, yasal olarak bakacaksin iste bu ise. bana sorsan asgari de 2300 lira az, ama Dunyanin her yerinde boyle ...

Beğenmedim! (4)
Misafir Avatar
Yilmaz 2020-01-05 19:29:04 @Melih

Senin haberlerden haberin mi yok.neyin peşindesin.goog le den bi araştır kıyaslama yap.ondan sonra tekrar yorum yop.uyuma

Beğenmedim! (10)
Misafir Avatar
İsimsiz Kahraman 2020-01-05 18:26:42 @Melih

Tamam asgari ücretliye zam verilsin de , aynı maaş ne alaka bir fark olması gerekiyor heralde. Çalışıp sınavlara girip adamla , amaaan okumayı napacan ben diyip gezen adamın maaşı bir tutulursa haksızlık

Beğenmedim! (15)
Avatar
Nuran 2020-01-05 21:10:17

Memur her 10 dakikaya bir sigara içmeye yerinden kalkıyor hastanedeki memurları hiç anlatmayım saat 4 oldumu yerlerinde durmuyorlar komşu ziyareti gibi oda oda dolaşıyor lar 4 milyar maaş alıyorlar asgari üçretliler boş vakit bulup wc ye gidemiyorlar aldıkları para 2 300 tl bu adaletmi

Avatar