İçişleri Bakanlığı’nın hazırladığı yeni trafik düzenlemesiyle araç içi telefon tutucular, kamera sistemleri, ses sistemleri ve multimedya ekranlarının kullanımına ilişkin kurallar netleşti.
Yeni düzenlemeye göre, sürücünün görüş açısını engellemeyen ön cam telefon tutucuların kullanımına izin verilecek. Araç içi kamera sistemleri de belirlenen şartlara uygun olması halinde ceza kapsamına alınmayacak.
ÇEVREYİ RAHATSIZ EDECEK SEVİYEYE CEZA UYGULANACAL
Ses sistemlerinde ise araç bagajında bir adet, en fazla 300 watt gücünde amfi ve 45 Hz subwoofer kullanımına izin verilecek. Ancak sesin çevreyi rahatsız edecek seviyeye ulaşması halinde sürücülere işlem uygulanacak.
Multimedya ekranları için de sürücünün görüşünü kapatmaması ve dikkat dağıtmaması şartı getirildi. Yeni düzenlemeyle daha önce tartışma konusu olan telefon tutucu ve kamera sistemleriyle ilgili belirsizliklerin giderilmesi hedefleniyor.





