13 Kasım 2013 Çarşamba 11:18
Bilinçsiz ilaç kullanımına dikkat
Mevsim değişiminin yaşandığı bu dönem içerisinde solunum yolu enfeksiyonları ile ilgili şikayetlerde artış gözlendiğini bildiren Temur, yaş, genetik miras ve çevre koşulları nedeniyle duyarlılığı olan çocuklarda bu şikayetlerin daha ağır seyredebildiğini söyledi.

Hatalı tıbbi uygulamalar nedeniyle kimi zaman çocukların zarar gördüğüne dikkati çeken Temur, şöyle konuştu:

"Sık karşılaşılan hataların başında doktor kontrolü olmadan evde başlanan tedaviler gelmektedir. Özellikle hayatlarında bir veya daha fazla kez bronşit/bronşiolit ve daha büyüklerde astım nedenli tedavi geçmişi olan çocuklar vardır. Bu çocuklarda her ateşin, öksürüğün aileler tarafından astım atağı olarak algılanması hatası söz konusudur. Hasta gereken tedaviyi alamadığı gibi gereksiz steroid tedavileri verilmektedir. Hatalı ilaç kullanımının sık tekrarlanması veya bazen de kullanılan ilaçların hedef tedavi sürelerinin üzerinde bilinçsizce kullanımı, başta çocuk kemik gelişimini ve hormonal döngüyü bozmak suretiyle tüm vücut dengesini ve hatta ruhsal sağlığını etkileyebilmektedir. Bunun tam tersi olarak üst solunum yolunda tıkanıklığı yol açan enfeksiyonlarda salgıyı azaltıp, koyulaştırarak semptomatik rahatlama için kullandığımız ilaçların alt solunum yollarını ilgilendiren hadiselerde kullanılması ise akciğer salgısını katılaşarak küçük hava yollarında mukus tıkaçları oluşturmakta akciğerdeki ölü boşlukları artırarak şikayetleri ağırlaştırıp, tedavi için daha uzun süreli ve daha ağır ilaçlar kullanmasına sebebiyet vermektedir."
Son Güncelleme: 18.02.2015 23:01
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat!.. Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.