13 Mart 2014 Perşembe 15:31
RTÜK, TRT'yi uyardı!
TRT hakkında hazırlanan dosya cuma günü YSK tarafından masaya yatırılacak.

Üst Kurul'un dünkü toplantısında TRT'nin 22.02.2014 ila 02.03.2014 tarihleri arasında siyasi partilere ilişkin yayın raporunu masaya yatırdı.

AK PARTİ'YE 13 SAAT CHP'YE 45, MHP'YE 48 VE BDP'YE 2 DAKİKA

Raporda, söz konusu tarihler arasında TRT yayınlarında yüzde 89.52 oranında (13 saat 12 dakika) Ak Parti'ye, yüzde 4,96 oranında (45 dakika)CHP'ye, yüzde 5,29 oranında (48 dakika) MHP'ye ve yüzde 0,22 oranında (2 dakika) BDP'ye yer verildiği bilgisi yer aldı.

"TARAFSIZLIK VE ADALET İLKESİNİ ZEDELEDİ"

Toplantıda özellikle muhalefet kontenjanından seçilen üyeler, TRT yayınlarından tarafsızlık ve adalet ilkesinin zedelendiğini dile getirdi.

"BÖYLE BİR HAKSIZLIK OLMAZ, RTÜK GÖREVİNİ YAPMAMIŞ!"

Üst Kurul Üyesi Süleyman Demirkan, Milliyet'e yaptığı açıklamada, "Böyle bir haksızlık olamaz. TRT anayasal kurum, RTÜK de anayasal bir kurum.YSK adına yayınları izliyoruz. Eğer bugün incelediğimiz rapor seçim yasaklarının başladığı 1 Ocak'tan itibaren düzenlenip Üst Kurul'un önüne getirilmiş olsaydı, haftalardır süren haksızlık yaşanmazdı. Raporlar, YSK'nın önüne gider ve TRT'ye gerekli yaptırım uygulanırdı. RTÜK görevini yapmamıştır. Böyle bir durumun yaşanması utanç vericidir. RTÜK görevini yapıp TRT'ye ilişkin bu raporları oluşturup YSK'ya göndermediği içinYSK'da serbestçe kanaat oluşturma ve tarafsızlık ilkesinin zedelenmemesi için anayasal denetim görevini yerine getirememiştir" dedi.

BİR CEZA DA YSK'DAN

Üst Kurul'daki tartışmaların ardından TRT'ye, "serbestçe kanaat oluşturmayı engelleme" ve "tek yönlü yayın yapma" gerekçesiyle "uyarı" cezası verilmesi kararlaştırıldı. RTÜK'ün aldığı karar ve TRT hakkında hazırlanan rapor YSK'ya gönderildi. YSK'nın önümüzdeki cuma toplanarak TRT hakkında ayrı bir ceza kararı vermesi bekleniyor.

TAPELERE CEZA GELDİ

CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu'nun yolsuzluk ve rüşvet operasyonu kapsamında gündeme gelen tapeleri CHP Grup toplantısında açıklamasını haberleştiren gazeteciler hakkında soruşturma açılmasının ardından, RTÜK de grup toplantısını yayınlayan tele-vizyonlara art arda ceza verdi. RTÜK Üst Kurulu'nun dünkü toplantısında, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan ile oğlu Bilal Erdoğan ve işadamları arasında geçtiği iddia edilen ses kayıtları sert tartışmalara yol açtı. RTÜK uzmanları konuya ilişkin rapor hazırladı. İktidar ve muhalefet kontenjanından seçilen üyeler arasında sert tartışmalar yaşandı. Tartışmaların ardından dün ilk etapta Samanyolu ve EM TV'ye "hukukun üstünlüğü, adalet ve tarafsızlığı ihlal ve özel hayatın gizliliği ihlal" gerekçesiyle ceza verildi.
Son Güncelleme: 18.02.2015 23:01
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat!.. Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.