12 Ocak 2017 Perşembe 00:33
Yeni bir  şebek türü keşfedildi

Sonuçları, "American Journal of Primatology" dergisinde yayımlanan  çalışmada, Çin'in Sun Yat-sen Üniversitesinden bilim insanları, "Yıldız Savaşları"  filmindeki karakterlerden birine benzetilen şebeğin, diğer "Hoolock"  şebeklerinden farklı, yeni bir tür olduğunu belirtti.

Hayvanın, "Yıldız Savaşları" hayranı bilim adamları tarafından  keşfedildiği için "Skywalker Hoolock Şebeği" olarak adlandırıldığı ifade edildi.

Fan Peng-Fei liderliğindeki araştırma ekibi, Yunnan eyaletindeki  Gaoligongşan doğa koruma alanında "Hoolock" şebekleri üzerinde yaptıkları  çalışmada, ilk olarak beyaz kaş ve sakal gibi tipik yüz şekillerindeki detaya  kaçan değişiklikleri gözlemledi.

Ekip, genetik ve fiziksel karşılaştırmanın ardından farklı yüz  çizgilerine sahip bu türün, diğer Hoolock şebeklerinden ayrıldığını teyit etti.

Bilim adamları, sayılarının 200 civarında olduğu sanılan  "Skywalker  Hoolock" şebeklerinin, Çin'de ve komşusu Myanmar'da yaşadığını tahmin ediyor.

"Hoolock" şebeklerine ise BangladeşHindistan, Çin ve Myanmar'da  rastlanıyor.

Dikkat!.. Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.