09 Şubat 2016 Salı 13:08
Artık Dijital Dünya Çocuklara Değil Çocuklar Dijitale Yön Verecek
Türkiye’de 1999 yılından sonra yaygın olarak kullanılmaya başlayan ve günümüz çocukları ve gençlerinin adeta bağımlılık derecesinde bağlandığı internet ve dijital alem Aydın’da başlatılan bir proje ile artık çocuklara değil, çocuklar dijital aleme yön verecek. Hezarfen Çocuk Kulübü, bilgisayar, tablet ve akıllı telefonların esiri olmuş çocukların kendi oyununu kendisi yapması ve kendi kahramanını kendisi belirlemesi için çalışma başlattı. Proje kapsamında çocuk ve gençlerin dijital bağımlılıktan da kurtarılması hedefleniyor.
İnternet ile birlikte dijital cihazların kullanımının en hızlı yaygınlaştığı ülkelerin başında gelen Türkiye’de çocukların hayal etikleri her şeyi yapabilmeleri için ciddi bir çalışma yaptıklarını belirten Hezarfen Çocuk Kulübü Kurucu Yasemin Karaçor, dijital yaşamın bir parçası olmaya mecbur kalan, çocukların kendini ifade etmesine yardımcı olmak amacıyla bu yola çıktıklarını söyledi.
“ÇOCUKLARIMIZ SADECE OYNAMASIN, OYNARKEN ÜRETSİN İSTİYORUZ”
Türkiye’de ekonomik ve refah düzeyi daha gelişmiş illerde, özellikle Ege Bölgesi’nde çocukların eski oyunlar yerine genellikle dijital oyunlar oynadığını ve çocukların bir türlü dijitalden uzaklaştırılamadığını belirten Hazerfen Çocuk Kulübü Kurucusu Karaçor, bu dezavantajı avantaja dönüştürmek için başlattıkları çalışmalardan önemli sonuçlar aldıklarını söyledi. Fırsat verildiğinde küçücük çocukların kodlama eğitimi alarak adeta bir bilgisayar mühendisi gibi kendi oyunlarını kendileri yazabildiğini belirten Karaçor, “Bilgisayarın, tabletin ve akıllı telefonların esiri olmuş çocuklarımıza diyoruz ki, ‘Gel bu oyunu sen yap, kurallarını sen belirle, kahramanını sen seç !’ Tüketen değil üreten tarafta olmaları için gerekli ortam ve alt yapıyı çocuklarımıza sağlıyoruz. Robotik çalışmalarımızla kodlama eğitimini aynı potada eritiyoruz. Çocuklarımız kendi tasarladıkları robotlara yine kendi direktiflerini kodlayarak verecekler. Bu eğitim çocuklarımızın oluşturucu zekasını, problem çözme becerisini, analitik düşünme becerisini, dikkat ve konsantrasyon algısını, kendine güvenini, zaman yönetimini, süreç ve sonuç odaklı düşünmesini büyük katkılar sağlıyor. Başımıza icat çıkaracak çocuklar yetiştiren bir kurum olmak en büyük hedeflerimizden biri. Hezarfen çocuk kulübümüzde 3-d yazıcımızla çocuklar kendi tasarladıkları ürünleri çıkarabilecekler. Yani çocuklarımız hayal edip tasarladıkları her şeyi yapabilecekler. Bunların yanı sıra zeka oyunları atölyemiz, sinema salonumuz ve ödev destek birimimiz de mevcut. Aydında başlattığımız bu eğitim modeli ile çok yakında tüm Ege’de fark oluşturacağız” diyerek çocukların dijital bağımlığını avantaja dönüştürmek istediklerini söyledi.
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
<strong>Dikkat!</strong> Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.